Tävling Mantorp

1m
Red inte fram så länge eftersom jag vet hur trött hon blir! men hon va fin, lyssnade och hoppade kanon:)  Var en rolig bana men omhoppningen passade väl inte oss så bra just nu, vi måste öva mer på snäva svängar. Måste få mer flyt då hon hakar sig typ och studsar upp i luften mer än vad hon går framåt, och ja det tar ju en hel del tid! men slutade med 0+0 fel och en delad 6e plats :) 1sekund mellan mig och hon som kom 1a.. fatta vad jämt det var^^

1,10m
Hoppade inte fram särskillt mycket alls, hon var ju redan varm i kroppen och hade gått en runda! för att spara på krafterna lite för hon kändes ganska trött! hon var jättefin, men jag sitter och håller henne för mkt! hon kommer hoppa mycket bättre om jag låter henne gå i lite mer tämpo.. som ni ser på resten av banan, efter hinder nr 2 hoppar hon ju klockrent! lite surt att jag pajjade allt där men är så glad att hon var så fin med tanke på hur lite vi har hopptränat och nu syns det ju så himla tydligt, att dressyren sätter hoppningen :) 

älskade häst<3 nästa tävling ska jag inte sitta och bromsa henne :)









Kommentarer
Postat av: Jennie Kristensson

Fan vad ni e duktiga! Hon hoppar ju verkligen som en kanon! O din stövel är extra snygg ;) hihi

2011-03-27 @ 20:26:20
URL: http://jdressyrfjant.blogg.se/
Postat av: Anonym

meli det är skillnad, mycket skillnad! :D duktig du eeeeeee brittaaaaaaaa! o gnista hoppehästen med såklart!:)

2011-03-28 @ 11:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0