Hoppning

Igår var det hoppning, givetvis bana inför helgens tävling! Hon var huuur fin som hälst när vi red fram och det kändes super bra! Började hoppa lite smått och som vanligt blir hon lite okonsentrerad när hon inte får sticka som hon vill så då kommer hon på att hon ska hoppa precis när hindret kommer.. men efter första hindret kom hon på att hon skulle iaf lyfta på fötterna ;)  vi avslutade iaf med en bana som låg mellan 1,10 och 1,20 och det gick bra till näst sista hindret som vi satt i en ganska knepig sväng, en väldigt tvär uppvändning (men det är sånt jag måste öva mkt på) så då blev det ett konstigt språng och efter det blev hon väldigt stark och skulle dra mot sista hindret, vilket jag inte tyckte så jag la en volt och då hoppade hon fint :)  på filmen ser det inte alls ut att gå fort.. det är lite det som är ett problem om vi ska upp på högre höjder, att det känns som att det går fortare än vad det gör och derför bromsar jag..
bilder & film får ni se när jag fått den av BÄSTA Jessica som fotade och hade med filmkamera så min syrra kunde filma :D jätte TACK!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0