Hoppträning

Körde en sväng till Åby idag och hoppträna! som de flesta vet så rider jag ju dock inte för dem längre, eller än medlem men ute banorna är ju perfecta! tränade för Törnan tillsammans med Hannah johanna o cattis! gick bra för alla och jag tror Åbys lag kommer plocka hem en fin seger i div 3 i år också! alla dem 3 ingår nämligen i laget och jag tror att alla är rätt säkra 0or :)
nå väääl så var min häst lite het på gröten som vanligt när det är träning på menyn;) haha! lite extra kul när det är ute och blåser halv storm också. I början va det mkt bommar och kavaletti hinder, vilket är väldigt nyttigt för henne och det fungerade bra! Avslutade på iaf 1m-1,10 bana och då gick det mycket bättre då jag kan lägga upp ett högre tempo, får bättre flyt, mindre dragkamp! försökete verkligen tänka på att inte försöka lägga henne rätt ända in i botten på hindren utan att vara klar ungefär 5meter innan och sen bara sitta still! det fungerade bra så ska rida exakt likadant i Sörping på Söndag ! ;)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0